Elke woensdagavond oefenavond in

Het Tolhuys aan de Zaan, Westzijde 216, Zaandam
Kom ook en zing mee!!

Het Kapiteinskoor werd op 10 januari 1996 opgericht in Zaandam en staat onder muzikale leiding van Frits Otto uit Zaandam.

Het koor beschikt over 48 zangers en wordt gesteund door 35 donateurs. Het koor wordt begeleid door accordeonist Daan de Groot en slagwerker Rinke van Sante. In achtentwintig jaar groeide Het Kapiteinskoor naar grote populariteit, wat wel blijkt uit de ruim 800 optredens, die in deze periode werden verzorgd.

Wie lid wil worden meldt zich op woensdagavond in onze oefenlocatie en thuisbasis het Tolhuys aan de Zaan, aan de Westzijde 216 te Zaandam. Hij wordt dan uitgenodigd om drie avonden mee te oefenen en kan daarna besluiten of hij lid wil worden. Het lidmaatschap kost aan contributie 100 euro per jaar plus een bijdrage in de vervoerskosten. Het Kapiteins-uniform kan via het koor worden aangeschaft en dient bij toetreding tot het koor gelijk betaald te worden.

Op 14 januari 2017 werd een nieuwe CD uitgebracht, met als titel “Over de wereldzeeën”.  Eerder werden met veel succes ‘Neem mij mee, kapitein’, ‘Stuurman de trossen los’, ‘Wind en Water’ en ‘Zingen op de Zaan’ geproduceerd. Hoewel dat nog wel even zal duren, maar de plannen voor nog een nieuwe CD zijn er wel.

In de loop van achtentwintig jaar werd op tal van andere locaties gezongen, Het koor was o.a. present bij Sail Amsterdam (alle dagen), Wereldhavendagen Rotterdam, huldiging gouden Olympische hockeyploeg te Utrecht, ABN/AMRO seniorendagen 2001, 2002, Hollandse Club te Durban (ZAfr), Flying Doctors Gala Noordwijk, afscheid burgemeester Ruud Vreeman van Zaanstad, Circus Renz, Haarlem, 30 concerten voor Amerikaanse toeristen a/b schepen in Rotterdam, skutsjesilen Langweer, Jan Haringrace, Monnickendam, Havenfeesten Marken, 40 jaar ERA Bouw, Rotterdamse Havendagen, World Cupfinale in ijsstadion Thialf, Heerenveen, Botterdag Edam, Sluisfestival Zaandijk, Alternatieve Elfstedentocht, Weissensee – Oostenrijk (4x),Reschensee (Italie), 60 concerten aan boord hotelschepen met Amerikanen, Pramenrace Langweer, VOC-schip Amsterdam, Sail Den Helder, Sail Rostock (Duitsland), Gentse Feestweek, Internationaal Shantyfestival Rotterdam en bij talloze andere grote en kleine evenementen.

Charitatieve optredens

Binnen de Zaanstreek worden elk jaar twaalf concerten gegeven voor zorginstellingen.

Jaarlijks verzorgt Het Kapiteinskoor tijdens zijn Sinterklaastour charitatieve optredens op scholen en in zorginstellingen waarbij de kleine en grote gasten van de Goede Sint op geschenken, muziek en feest worden onthaald.

Vrienden van het koor

De actie Vrienden van het Kapiteinskoor telt momenteel 9 deelnemers. De Vrienden betalen 50 euro per jaar en krijgen daarvoor een jaar lang een advertentie in de vorm van een visitekaartje in de Kapiteinskrant, twee uitnodigingen voor het jaarlijkse Kapiteinsfeest en een vermelding op de website van het koor.

Het systeem is eenvoudig: lever een visitekaartje in bij de secretaris en hij zorgt voor de rest. De Vrienden ondersteunen zo de charitatieve optredens van het koor.

Doe mee!

De deelnemers aan deze actie zijn:

Slot Jachtbouw – Hoorn, tel. 0299-654737
DKV Dorus
Paradijsvogel BV – Westzaan, tel. 06-54383021
DJ Ronald – Zaanstad, tel. 06-54710971
Tomi Beheer BV – Westzaan, tel. 06-54383022
Visagie Patricia – Westzaan, tel. 06-21592771

Donateur

Het is ook mogelijk donateur te worden van Het Kapiteinskoor. De kosten hiervan bedragen 32,50 euro per seizoen. De donateurs zijn welkom op alle openbare optredens en ontvangen uitnodigingen voor exclusieve feestelijke gelegenheden.. En er kan tegen de helft van de prijs een CD, en tegen gereduceerd tarief het jubileumboek van het Kapiteinskoor, worden aangeschaft.