Cees Klaucke

Kennismaken met: Cees Klaucke  Geboren 1 okt 1946,  lid sinds 25 juni 2008.kees-klaucke

Cees is een enthousiaste zanger die in meer koren zijn hobby gepassioneerd uitvoert.

Cees aan het woord: “Ik heb 11 jaar op een gemengd koor gezeten, maar ik wilde graag op een mannenkoor”.  Je blijft natuurlijk niet 11 jaar lang bij een koor zingen als je het niet naar je zin hebt. Het gemengde koor gaf hem in elk geval op zanggebied wat hij had verwacht: vreugde om het zingen. Maar het idee van een mannenkoor speelde bij Cees steeds sterker aantrekkingskracht.

Cees verder: “Mijn vriend Peter Batenburg speelde destijds als muzikant bij het Kapiteinskoor en vroeg mij bij het Kapiteinskoor te komen zingen. Er gold geen wachtlijst dus zodoende ging ik bij het Kapiteinskoor.

Ik vind het heel gezellig bij het koor, veel leuke dingen meegemaakt: zingen in Oostenrijk en Italië”.

De meeste leden die wat Langer bij het Kapiteinskoor zingen weten dat het koor ‘Internationale allure” heeft. Er is in Duitsland gezongen in bij Sail Rostock, In Oostenrijk aan de Weissensee, In Italië, op de feestweken in Gent (Belgié), maar ook op verzoek voor Amerikaanse toeristen op grote Cruise-schepen in Rotterdam.

Naast het Kapiteinskoor zingt Cees ook bij een ander mannenkoor, waaruit blijkt dat Cees graag zingt. Hij vertelt verder: “Onderling hebben we bij het Kapiteinskoor een leuke ontspannen sfeer. Ik ga graag naar de Kapiteinshut voor de repetitie, maar ik mis mijn dierbare vrienden die inmiddels helaas zijn overleden. Zingen is mijn lust en mijn leven, met een fijne ploeg.

Ik hoop dat ik het nog lang mag volhouden.

Groetjes, Cees Klaucke